Co trzeba wiedzieć przed zgłoszeniem projektu?
Projekty można zgłaszać wypełniając przeznaczone do tego formularze na dwa sposoby: internetowo - za pośrednictwem https://bo.um.warszawa.pl/ lub papierowo - w biurze podawczym ursynowskiego ratusza (al. KEN 61, metro Imielin), wejście od strony ul. Gandhi od poniedziałku di piątku, w godz. 08.00 – 16.00.- pomysły można zgłaszać od 1 grudnia 2020 r. do 25 stycznia 2021 r.
- kwota przeznaczona na ursynowskie projekty to 5 614 506 zł zł
- kwota przeznaczona na ogólnomiejskie projekty to 28 072 528 zł, limit na projekt 5 614 505 zł każdy mieszkaniec Warszawy może zgłosić dowolną liczbę pomysłów w wybranych przez siebie dzielnicach
- projekt może złożyć maksymalnie 3 mieszkańców (1 autor główny – osoba do kontaktu i 2 współautorów)
- można zgłosić pomysł dzielnicowy lub ogólnomiejski
- projekt dzielnicowy musi mieć min. 20 podpisów mieszkańców danej dzielnicy
- projekt ogólnomiejski musi mieć min. 40 podpisów mieszkańców Warszawy
- projekty muszą mieścić się w zakresie zadań własnych m.st. Warszawy i być zgodny z przyjętymi strategiami i programami
- należy wskazać lokalizację pomysłu i oszacować koszt realizacji, który w połączeniu z kosztami eksploatacji ponoszonymi w roku jego wykonania i kosztami oznakowania nie przekroczy 20% puli środków finansowych – limit wartości jednego projektu zgłoszonego na Ursynowie to 1 122 901 zł
- nie można wskazywać wykonawcy ani sposobu jego wyboru
- nie można przewidywać wykorzystania wskazanego przez projektodawcę utworu bez przeniesienia na m.st. Warszawę praw majątkowych lub praw zależnych
- pomysły można zgłaszać tylko na nieruchomościach zlokalizowanych na terenach, do których m.st. Warszawy posiada tytuł prawny (nie mogą to być np. tereny spółdzielni mieszkaniowych)
- na projekty będziemy głosować od 15 do 30 czerwca 2021 r.
- zwycięskie projekty (które poznamy 14 lipca 2021 r.) będą realizowane w przyszłym roku
- czas realizacji projektu nie może przekroczyć jednego roku – musi być możliwy do wykonania do końca grudnia 2022 r.
- każdy projekt musi spełnić warunek ogólnodostępności (jedna definicja dla całej Warszawy) czyli:
- bezpłatne korzystanie z projektu
- minimalną dostępność projektu 25 godzin tygodniowo pomiędzy godz. 06.00 – 22.00 z uwzględnieniem sobót i niedziel (dot. projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu)
- wyraźnie wskazane zasady informowania o terminie, sposobie i zasadach rekrutacji, gdy projekt jest skierowany do ograniczonej grupy odbiorców
Dokumenty do zgłoszenia projektu na 2022 r.:
Dokumenty:- UCHWAŁA Rady m.st. Warszawy z dnia 11 kwietnia 2019 r. (ze zmianami z dnia 23 kwietnia 2020 r.)
- ZARZĄDZENIE Prezydenta m.st. Warszawy z dnia 17 maja 2019 r.
